Stiai ca poti sa beneficiezi de compensatii pentru zboruri? Exista cazuri cand vacanta ta poate sa ia o intorsatura neasteptata in momentul in care zborul tau este amanat, suprarezervat, pierdut in momentul cand treci printr-o escala sau chiar anulat.
Conform directivei europene Regulation 261/2004 EC ai dreptul la o despagubire:
250 euro pentru zboruri pe distante sub 1500 de km
400 euro pentru zboruri pe distante intre 1500-3500 km
600 euro pentru zboruri pe distante de peste 3500 km (cu intarziere de minim 4 ore)
*In cazul zborurilor de peste 3500 km, cu o intarziere cuprinsa intre 3 si 4 ore, compania aeriana poate solicita reducerea compensatiei cu 50%
Despagubirile sau compensatiile se acorda in urmatoarele conditii:
- Daca zborul a intarziat minim 2 ore, compania aeriana este obligata sa iti ofere asistenta. In plus, mese si racoritoare, proportional cu timpul de asteptare.
- Daca zborul a ajuns la destinatie cu minim 3 ore intarziere, sau daca zborul a fost anulat, sau daca zborul a fost amanat pentru a doua zi, ori daca s-a facut suprarezervare si la check-in ti s-a spus ca nu te mai poti imbarca, atunci este eligibil pentru a primi aceasta compensatie. In plus, compania aeriana cu care calatoreai are obligatia sa iti gaseasca un alt zbor pentru ca tu sa ajungi la destinatie.
- Daca zborul urmeaza sa decoleze a doua zi si esti nevoit sa ramai o noapte in aeroportul de escala sau la aeroportul de plecare spre casa (cand te intorci de undeva), atunci compania aeriana este obligata sa iti ofere si cazare + mese.
Drepturile pasagerilor transportului aerian, prevazute de UE, se aplica:
- Daca zburati pe teritoriul UE (indiferent daca zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE)
- Daca aterizati pe un aeroport din UE venind din afara Uniunii, iar cursa este operata de o companie din UE
- Daca decolati de pe un aeroport din UE catre o tara din afara Uniunii, indiferent daca zborul este operat de o companie din UE sau din afara UE
- Daca nu ati primit deja anumite compensatii (despagubiri, redirectionare, asistenta din partea companiei aeriene) pentru probleme legate de zbor in baza legislatiei relevante a unei tari din afara UE
Rezerva o cazare pentru vacanta ta cu Booking!
Acordarea compensatiilor mai sus-mentionate nu se acorda in urmatoarele situatii:
- Daca pasagerul a fost informat despre anulare cu cel putin doua saptamani inainte de ora de plecare programata;
- Daca pasagerul a fost informat despre anulare intr-un termen cuprins intre doua saptamani si sapte zile inainte de ora de plecare si i se ofera o redirectionare care sa ii permita sa plece cu cel mult doua ore inainte de ora de plecare stabilita si sa ajunga la destinatia finala in mai putin de patru ore dupa ora de sosire prevazuta;
- Daca pasagerul este informat despre anulare cu mai putin de 7 zile inainte de ora de plecare si i se ofera o redirectionare care sa ii permita sa plece cel tarziu cu o ora inainte de ora de plecare prevazuta si sa ajunga la destinatia finala in mai putin de doua ore dupa ora de sosire prevazuta.
- Daca operatorul de transport aerian poate face dovada ca anularea este cauzata de imprejurari exceptionale care nu au putut fi evitate, in ciuda adoptarii tuturor masurilor posibile (lovituri de stat, eruptii vulcanice, incendii, conditii meteo extreme).
>> Pentru mai multe detalii verifica >>> Regulation 261/2004 EC
Poti incepe demersul de unul singur, insa procesul poate fi lung si va trebui sa ai rabdare. Multe companii aeriene iti vor trimite un e-mail prin care isi vor exprima regretul ca ai fost implicat intr-o situatie neplacuta insa nu iti vor da vreo compensatie. Deasemenea, se incearca oferirea unor diverse vouchere de calatorie pe care nu trebuie neaparat sa le accepti. Poti merge in instanta insa procesul poate dura mult iar cheltuielie sunt pe masura.
Poti apela in aceste conditii la companiile tip „intermediari”ce sunt specializate pe recuperarea de compensatii. Ei preiau documentele de la pasagerii care au avut astfel de probleme, semneaza electronic cu acestia un document de reprezentare si apoi, mai departe, se ocupa de partea aceasta birocratica si de negocierea cu companiile aeriene care sa le ofere compensatiile pasagerilor. Au expertiza pe asta, au multi avocati, stiu ce sa faca si cum sa procedeze, stiu ce sa ceara si ce argumente legale sa aduca. La majoritatea companiilor clientul nu trebuie sa plateasca nimic in avans, lasand totul pe mana celor priceputi. Toata procedura demareaza dupa ce zborul tau a fost verificat in sistem si indeplineste conditiile de eligibilitate. Solicitarea de compensatii se poate face in maxim 3 ani de la data la care s-a petrecut situatia neplacuta cu zborul (a fost anulat, suprarezervat, etc.)
Rezerva biletul tau de acces la atractiile preferate prin Tiqets, fie ca vorbim de un castel, muzeu sau parc de distractii! Click aici sau pe bannerul de mai jos:
>> Calatorul Multumit a facut o verificare si iti ofera o lista de companii la care poti apela respectiv comisioanele percepute de acestia, in momentul in care ai de solicitat o despagubire/compensatie:
- aircashback.com >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
- airhelp.com >> 35% comision (inclusiv TVA) la final daca se obtine despagubirea
- refundmyticket.net >> 18% comision la final daca se obtine despagubirea
- intarziere.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
- flightclaimeu.com >> 25% comision + 25 eur cost administrare/pasager la final daca se obtine despagubirea
- troubleflight.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
- airclaim.com >> 29% comision+TVA la final daca se obtine despagubirea
- claimhelp.eu >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
- despagubirezbor.ro >> 25% comision la final daca se obtine despagubirea
- claimair.com >> 25% comision+TVA la final daca se obtine despagubirea
- airclaim.net >> 25% comision + TVA la final daca se obtine despagubirea
- flightright.com >> 20-30% comision + TVA la final daca se obtine despagubirea
- claimcompass.eu >> 35% comision (inclusiv TVA) la final daca se obtine despagubirea
- flightdelaypay.com >> 25% + 25 lire GBP comision/pasager la final daca se obtine despagubirea
- aireclaim.com >> 30% comision la final daca se obtine despagubirea
- myflightdelayed.com >> 36% comision (inclusiv TVA) la final daca se obtine despagubirea
- skycop.com >> 39.7% comision la final daca se obtine despagubirea
- airadvisor.com >> 30% comision la final daca se obtine despagubirea
- aerohelp24.com >> 30% comision la final daca se obtine despagubirea
Rezerva o cazare pentru vacanta ta cu Booking!
Va invitam sa ne detaliati, printr-un comentariu, eventualele experiente avute si, speram noi, incununate de succes prin obtinerea compensatiei. Puteti sa mentionati compania la care ati apelat si comisionul oferit. De asemenea, daca aveti cunostiinta de alte companii care se ocupa cu obtinerea de compensatii in afara celor trecute in lista de mai sus, va rugam sa le mentionati printr-un comment.
IMPORTANT! Datele furnizate mai sus au aspect informativ. Comisioanele practicate de companii pot varia sau se pot schimba ulterior. Pentru o mai buna intelegere a termenilor si conditiilor va invitam sa accesati sectiunea specifica de pe site-ul fiecarei companii. De asemenea, ramane la latitudinea voastra sa selectati compania care va poate reprezenta pentru a obtine despagubirea.
Foto – calatorulmultumit.ro
4 comentarii
Informatiile nu sunt corecte. I-am contactat pe cei de la airhelp si comisionul e de 29% plus Tva, adica in jur de 40 %.
Multumim pentru informatie! Noi am preluat informatiile de pe siteul airhelp sectiunea taxe si am observat ca se ia in calcul comisionul de 35% inclusiv tva. In caz de se ajunge in instanta comisionul ajunge la 50%. Ne puteti oferi mai multe detalii cu privire la situatia d-voastra si cat a diferit comisionul fata de informatiile prezentate pe site? Multumim!
Am folosit site-ul https://aerohelp24.com/ si am primit bani pentru un zbor anulat
Ne bucuram ca ati utilizat serviciilor lor. Ne poti da detalii despre situatia avuta, durata si comisionul cerut de companie in final. Multumim!